Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 79 | DOWNLOAD 0

Dynamisation de la marque Chimay Sélection au travers d'une extension de sa gamme de produits en Belgique

Download
Hardenne, Estelle ULiège
Promotor(s) : Ghilissen, Michael ULiège
Date of defense : 21-Jun-2017 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/2687
Details
Title : Dynamisation de la marque Chimay Sélection au travers d'une extension de sa gamme de produits en Belgique
Translated title : [en] Dynamization of the brand Chimay Sélection through a line extension in Belgium.
Author : Hardenne, Estelle ULiège
Date of defense  : 21-Jun-2017
Advisor(s) : Ghilissen, Michael ULiège
Committee's member(s) : Lisein, Olivier ULiège
Leruth, Sophie ULiège
Crahay, Vincent 
Language : French
Number of pages : 153
Keywords : [en] Project Management
[en] Innovation
[en] Growth
[en] Marketing
[en] Brand Management
[en] Industrial SME
[en] New Product
[en] Change Management
[fr] Gestion de projet
[fr] Croissance
[fr] Gestion de marque
[fr] PME industrielle
[fr] Nouveau Produit
[fr] Gestion du changement
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Business & economic sciences > Strategy & innovation
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en Intrapreneurship and Management of Innovation Projects
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[fr] Dans le cadre de la dynamisation de la marque Chimay Sélection, la PME belge Belourthe désire lancer un nouveau produit de snacking surgelé sur le marché national. Le développement de celui-ci passe par six thématiques management qui s'articulent autour du marketing et de la stratégie (inclus): la R&D, la finance, la production, la GRH et la supply chain. Les différentes étapes avec leurs problèmes et implications sont discutées dans ce rapport. La manière dont le projet a été géré est également critiquée en suivant les phases du management polyphonique. Par ailleurs, la croissance de Belourthe au travers de celle de la marque est abordée et met en évidence les améliorations requises pour un avenir prospère de la société.

[en] In the framework of the dynamization of the brand Chimay Sélection, the Belgian SME Belourthe is willing to launch a new frozen snack on the national market. Its development brings six management topics into play, all revolving around marketing and strategy (included): R&D, finance, production, HRM and supply chain. The different steps with their problems and implications are discussed in this report. The way the project was handled is also criticized according to the polyphonic approach. Besides, Belourthe's growth through the brand's is broached and highlights the required improvements for a prosperous future of the company.


File(s)

Document(s)

File
Access Erratum_Memoire_HardenneEstelle_s120343.pdf
Description: -
Size: 375.78 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Memoire_HardenneEstelle_s120343.pdf
Description:
Size: 4.98 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Hardenne, Estelle ULiège Université de Liège > Master ingé. gest., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 79
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.