Analyse de l'intérim: le cas du chauffeur poids lourd
Ganassin, Gilles
Promotor(s) : Dubois, Christophe
Date of defense : 30-Aug-2017/7-Sep-2017 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/3412
Details
Title : | Analyse de l'intérim: le cas du chauffeur poids lourd |
Translated title : | [en] Analysis of temporary work: the truck driver's case |
Author : | Ganassin, Gilles |
Date of defense : | 30-Aug-2017/7-Sep-2017 |
Advisor(s) : | Dubois, Christophe |
Committee's member(s) : | Gérard, Julie
Casati, Emmanuelle |
Language : | French |
Number of pages : | 72 |
Keywords : | [fr] intérim [fr] chauffeur poids lourd [fr] transport [fr] logistique [fr] intérimaire [fr] flexibilité [fr] relation triangulaire |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Human resources management |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en gestion des ressources humaines, à finalité spécialisée "mise en oeuvre de la gestion stratégique des ressources humaines" |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales |
Abstract
[fr] Depuis près de 60 ans, l'intérim est présente en Belgique en tant que ressources en main-d'oeuvre externe, souple et fiable pour les entreprises. Avec l'appui d'entretiens empiriques et via l'analyse du poste de chauffeur poids lourd, cet ouvrage tente de nuancer la réussite de l'intérim, de déterminer les conditions d'un travailleur intérimaire et si l'intérim peut toujours correspondre aux enjeux actuels du marché.
File(s)
Document(s)
mémoire GANASSIN Gilles s111838.pdf
Description:
Size: 476.25 kB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 476.25 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.