Quel est l'impact d'un programme de réentrainement attentionnel sur l'attention sélective, l'anhédonie et la symptomatologie dépressive ?
Emonts, Sophie
Promotor(s) : Blairy, Sylvie
Date of defense : 4-Nov-2020/6-Nov-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/11049
Details
Title : | Quel est l'impact d'un programme de réentrainement attentionnel sur l'attention sélective, l'anhédonie et la symptomatologie dépressive ? |
Author : | Emonts, Sophie |
Date of defense : | 4-Nov-2020/6-Nov-2020 |
Advisor(s) : | Blairy, Sylvie |
Committee's member(s) : | Wagener, Aurélie
Hansenne, Michel |
Language : | French |
Number of pages : | 81 |
Keywords : | [fr] "depression" [fr] "attention" [fr] "attention biases" [fr] "anhedonia" [fr] "reward" [fr] "attention training" |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Treatment & clinical psychology |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences psychologiques, à finalité spécialisée en psychologie clinique |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education |
Abstract
[fr] L’objectif de cette revue de question est de réaliser une analyse approfondie de différents articles afin de savoir, si selon les résultats des études existantes, nous pouvons déterminer si l’utilisation du réentrainement attentionnel serait efficace pour générer un effet bénéfique sur l’attention sélective, l’anhédonie au sein de la population dépressive.
File(s)
Document(s)
Sophie Emonts - Mémoire 2019-2020.pdf
Description: -
Size: 971.8 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 971.8 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.