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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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The shift from traditional business to platforms to an ecosystem: How are companies leveraging digitalization to redefine their business?

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Admou, Sara ULiège
Promoteur(s) : Blavier, André ULiège
Date de soutenance : 23-jui-2021/25-jui-2021 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/11706
Détails
Titre : The shift from traditional business to platforms to an ecosystem: How are companies leveraging digitalization to redefine their business?
Auteur : Admou, Sara ULiège
Date de soutenance  : 23-jui-2021/25-jui-2021
Promoteur(s) : Blavier, André ULiège
Membre(s) du jury : Ittoo, Ashwin ULiège
Neysen, Nicolas ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 70
Mots-clés : [en] Digitalization
[en] Business ecosystem
[en] Platform business
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Stratégie & innovation
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Financial Analysis and Audit
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] Embarking in a journey of Digital transformation seems to be the struggle that businesses must embrace in order to achieve success and sustainability in a highly disrupted environment. This means seeking value outside rather than inside. In this research, we address how digitalization has pushed business to develop from the traditional pipeline model, towards more flexible, complex and rich models. And how technology has both pushed and allowed companies to create value in new ways.


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Access Master Research Thesis - Sara Admou.pdf
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Taille: 1.9 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Admou, Sara ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

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