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Faculté des Sciences appliquées
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Mémoire
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Road Traffic Engineering for Improved Campus Mobility

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Imperiali d'Afflitto, Michele Jose ULiège
Promoteur(s) : Mathy, Laurent ULiège
Date de soutenance : 8-sep-2016/9-sep-2016 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/1644
Détails
Titre : Road Traffic Engineering for Improved Campus Mobility
Auteur : Imperiali d'Afflitto, Michele Jose ULiège
Date de soutenance  : 8-sep-2016/9-sep-2016
Promoteur(s) : Mathy, Laurent ULiège
Membre(s) du jury : Barbette, Tom ULiège
Ernst, Damien ULiège
Wolper, Pierre ULiège
Langue : Anglais
Mots-clés : [en] android, carpooling
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Sciences informatiques
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences informatiques, à finalité approfondie
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] Accessing the University of Liège without a car is not optimal. Parking spots are a scarce resource. Moving from one building to another with public transportation is unpractical. Distances are too large to travel by foot. Biking is not really an option, because few secured parking spots and charging stations for electric bikes are available.

The goal of this thesis is to ease accessing, leaving, and moving around the university, by leveraging the empty space in the fleet of cars of the University members.

Practically, this means we want to create an ergonomic system to offer empty seats and to ask for lifts,
to, from, and between ULg locations. This system should thus, from the end-user point of view, be available on smart-phones. Offers and demands should be centralised and re-dispatched in a smart way to propose simple and efficient combinations to end-users, and in real-time.

This work consists in the development of an Android application providing carpooling functionalities, enhancing the back-end system developed in the context of another project, authored by PhD student Thibaut Cuvelier, who implemented a first version of a website providing basic matching between drivers and passengers, based on a static graph including the most important towns around the University of Liège.


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Document(s)

File
Access Road traffic engineering for improved campus mobility - Master thesis final report.pdf
Description: Master thesis final report
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Format: Adobe PDF

Annexe(s)

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Access CarOnTheHill - Android appication + backend.zip
Description:
Taille: 86.33 MB
Format: Unknown

Auteur

  • Imperiali d'Afflitto, Michele Jose ULiège Université de Liège > Master sc. informatiques, fin. appr. (ex 2e master)

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Barbette, Tom ULiège Université de Liège - ULg > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Systèmes informatiques répartis et sécurité
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Ernst, Damien ULiège Université de Liège - ULg > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Smart grids
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Wolper, Pierre ULiège Université de Liège - ULg > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Informatique (parallélisme et banques de données)
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
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