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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Mémoire
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L'utilisation de techniques d'animation a-t-elle un impact sur les apprentissages et les résultats des élèves?

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Kinot, Christelle ULiège
Promoteur(s) : Schoenmaeckers, Jérome ULiège
Date de soutenance : 21-jui-2023/28-jui-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/17005
Détails
Titre : L'utilisation de techniques d'animation a-t-elle un impact sur les apprentissages et les résultats des élèves?
Auteur : Kinot, Christelle ULiège
Date de soutenance  : 21-jui-2023/28-jui-2023
Promoteur(s) : Schoenmaeckers, Jérome ULiège
Membre(s) du jury : Paoloni, Nathalie ULiège
Dujardin, Jean-Marie ULiège
Langue : Français
Nombre de pages : 158
Mots-clés : [fr] apprentissages
[fr] jeu de rôles
[fr] classe-puzzle
[fr] coopératif
[fr] collaboratif
[fr] résultats
[fr] impact
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Multidisciplinaire, généralités & autres
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité didactique
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] Teachers find themselves in a context where they want students to achieve the objectives set by the programs and by themselves. A series of questions then arise for the teacher: what should I do to make my lesson sequences attractive and so that the students are involved in the various tasks required. what can I do to improve my lesson sequence? The objective of this research and this work is to see if an impact is present on the level of learning and on the level of the results of the pupils when animation techniques are put in place within the classes. To carry out this experiment, I had to find two classes, of the same option, the same year and the same school. One class learned the sequence in a “classic” way while the other class discovered it thanks to the implementation of animation techniques such as the class-puzzle and role-playing. The sample used for this research is quite limited: six classes in all, three of which use animation techniques. I would have liked to conduct the experiment in more class but the research was quite complex. There are some limitations to these methods and we will find out if any impacts have been detected.


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Access S202872KINOT2023(1).pdf
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Auteur

  • Kinot, Christelle ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

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