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Master thesis and internship[BR]- Master's thesis : Experimental study on the structural performance and viscous dissipation of gas foil bearings[BR]- Integration Internship : Mitis

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Kozak, Jonathan ULiège
Promoteur(s) : Hillewaert, Koen ULiège
Date de soutenance : 4-sep-2023/5-sep-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/18294
Détails
Titre : Master thesis and internship[BR]- Master's thesis : Experimental study on the structural performance and viscous dissipation of gas foil bearings[BR]- Integration Internship : Mitis
Titre traduit : [fr] Étude expérimentale des performances structurelles et de la dissipation visqueuse des paliers à film de gaz
Auteur : Kozak, Jonathan ULiège
Date de soutenance  : 4-sep-2023/5-sep-2023
Promoteur(s) : Hillewaert, Koen ULiège
Membre(s) du jury : Boman, Romain ULiège
Rehman, Danish 
Langue : Anglais
Nombre de pages : 103
Mots-clés : [en] Multi-Cantilever, Drag Torque, Load-Displacement, Dynamic Stiffness, Air Bearing
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Ingénierie aérospatiale
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en ingénieur civil en aérospatiale, à finalité spécialisée en "aerospace engineering"
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] This Master thesis presents empirical measurements conducted on a in-house test bench
developed by Mitis, to characterize the static and dynamic load performance of three-pad
Multi-Cantilever Foil Bearings (MCFBs). The prototype MCFBs are Teflon-coated and have
distinct pre-loading levels. Firstly, a series of static load versus bearing displacement tests
were performed to measure the static stiffness and mechanical energy dissipation capacity of
the test bearings. Subsequently, drag torque tests were conducted at a rotor
speed of 30 krpm with increasing net-specific loads. These tests aimed at
identifying the prototype MCFB with the smallest frictional torque, as well as to determinate
its lift-off and touch-down speeds.


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Taille: 18.34 MB
Format: Adobe PDF
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Auteur

  • Kozak, Jonathan ULiège Université de Liège > Master ingé. civ. aérospat., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Boman, Romain ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'aérospatiale et mécanique > Département d'aérospatiale et mécanique
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  • Rehman, Danish
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