Designing a guide for a more structured M&A approach at BPost
Gilleman, Cécile
Promoteur(s) : Van Caillie, Didier
Date de soutenance : 20-jui-2017 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/2704
Détails
Titre : | Designing a guide for a more structured M&A approach at BPost |
Titre traduit : | [fr] Conception d'un guide pour une approche fusions-acquisitions plus structurée chez bpost |
Auteur : | Gilleman, Cécile |
Date de soutenance : | 20-jui-2017 |
Promoteur(s) : | Van Caillie, Didier |
Membre(s) du jury : | Peiffer, Véronique
Niessen, Wilfried Raskin, Marie |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 134 |
Mots-clés : | [en] bpost [en] Mergers and acquisitions (M&A) [en] Process [en] Roles and responsibilities |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Finance |
Public cible : | Etudiants |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en Performance Management and Control |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] Nowadays, mergers and acquisitions (M&A) constitute a significant tool to support corporate development and maximize a firm’s inorganic growth all over the world. Since mail volume, the core business of bpost, is declining over time while value must be constantly created for shareholders, bpost needed to find new opportunities to grow. That’s why the company recently became involved in a series of acquisitions. In this context, it is essential to clarify the roles and responsibilities of all stakeholders involved in the M&A process to help the company to move to a more structured M&A approach. To do so, the purpose of this project-thesis is to design the guidebook of the M&A to-be process at bpost, detailing its six phases and making recommendations to reduce the gaps between the as-is situation and the to-be process.
Fichier(s)
Document(s)
Description:
Taille: 2.33 MB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.