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Faculté des Sciences appliquées
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Mémoire
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Football Game Events Detection Through Features Extraction and Deep Learning

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Castin, Martin ULiège
Promoteur(s) : Van Droogenbroeck, Marc ULiège
Date de soutenance : 25-jui-2018/26-jui-2018 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/4536
Détails
Titre : Football Game Events Detection Through Features Extraction and Deep Learning
Titre traduit : [fr] Détection d'événements dans un match de football à l'aide d'extraction de caractéristiques et d'apprentissage profond
Auteur : Castin, Martin ULiège
Date de soutenance  : 25-jui-2018/26-jui-2018
Promoteur(s) : Van Droogenbroeck, Marc ULiège
Membre(s) du jury : Embrechts, Jean-Jacques ULiège
Wehenkel, Louis ULiège
Barnich, Olivier 
Langue : Anglais
Nombre de pages : 73
Mots-clés : [en] Deep Learning
[en] Computer Vision
[en] Machine Learning
[en] tracking
[en] classification
[en] sequential
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Sciences informatiques
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en ingénieur civil en informatique, à finalité spécialisée en "intelligent systems"
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] Reducing production costs is a key asset for the future of broadcasting companies. An automatic understanding of Football matches could help to alleviate these costs by helping the production operators. Part of this understanding for instance consists in the ability to automatically determine if a video sequence contains an interesting event as a shot or a goal or not.

This problem is tackled in a bottom-up way, features are first extracted to be fed in a Machine Learning model to detect events. These features are chosen according to what humans intuitively use for the same task: the players positions and poses. Using very recent Deep Learning techniques as well as traditional tracking approaches, the players positions are extracted from the images and tracked in a real-world frame.

Various deep neural networks are then tested against these extracted features, as well as ground truth tracking data, to determine whether possible flaws are coming from the feature extraction algorithm.

The developed algorithm reaches about 80% accuracy when using players positions. It was found, however, that best results (about 90 % accuracy) were obtained when using the ball track, only available in the ground truth data, and recent temporal convolution techniques.


Fichier(s)

Document(s)

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Annexe(s)

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Format: Unknown
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Taille: 38.08 MB
Format: Unknown
File
Access final_tracking2.mp4
Description:
Taille: 37.46 MB
Format: Unknown

Auteur

  • Castin, Martin ULiège Université de Liège > Master ingé. civ. info., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Embrechts, Jean-Jacques ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Techniques du son et de l'image
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Wehenkel, Louis ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Systèmes et modélisation
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Barnich, Olivier EVS, rue Bois Saint Jean 13, 4102 SERAING
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