Feedback

Faculté d'Architecture
Faculté d'Architecture
MASTER THESIS
VIEW 73 | DOWNLOAD 15

Léon Krier et l'architecture d'Albert Speer : approche critique d'une fascination polémique

Download
Tréfaut, William ULiège
Promotor(s) : Dawans, Stéphane ULiège
Date of defense : 29-May-2018/16-Jun-2018 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/5024
Details
Title : Léon Krier et l'architecture d'Albert Speer : approche critique d'une fascination polémique
Author : Tréfaut, William ULiège
Date of defense  : 29-May-2018/16-Jun-2018
Advisor(s) : Dawans, Stéphane ULiège
Committee's member(s) : Bodart, Céline ULiège
Tieleman, David ULiège
Cohen, Maurizio ULiège
Language : French
Number of pages : 69
Keywords : [fr] Architecture totalitaire
[fr] Histoire
[fr] Léon Krier
[fr] Albert Speer
[fr] Monumentalité
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Arts & humanities > History
Arts & humanities > Philosophy & ethics
Target public : General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme
Faculty: Master thesis of the Faculté d'Architecture

Abstract

[fr] En 1978, Léon Krier, architecte postmoderne, publie "Albert Speer Architecture 1932- 1942". Un ouvrage qui reprend l'ensemble des croquis et travaux réalisés par un architecte tristement célèbre, Albert Speer, architecte numéro un d'Hitler. Quelles sont les raisons architecturales qui l’ont poussé à risquer sa carrière et sa réputation en publiant le livre ? Cette question est à l'origine de la rédaction de ce mémoire.


File(s)

Document(s)

File
Access MEMOIRE TREFAUT William.pdf
Description: -
Size: 2.89 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Tréfaut, William ULiège Université de Liège > Master archi., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 73
  • Total number of downloads 15










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.