Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
Mémoire
VIEW 53 | DOWNLOAD 26

Social Media & American Presidential Elections: Twitter's power as an upcoming tool to political campaigning

Télécharger
Tziagkidi, Anna ULiège
Promoteur(s) : Geuens, Geoffrey ULiège
Date de soutenance : 3-jui-2019/21-jui-2019 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/6638
Détails
Titre : Social Media & American Presidential Elections: Twitter's power as an upcoming tool to political campaigning
Auteur : Tziagkidi, Anna ULiège
Date de soutenance  : 3-jui-2019/21-jui-2019
Promoteur(s) : Geuens, Geoffrey ULiège
Membre(s) du jury : Gyory, Michel ULiège
Bada, Valérie ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 93
Mots-clés : [en] United States, American Presidential Elections, Elections, Social media, Twitter, Mass media, Donald J. Trump
[en] socio-economics
Discipline(s) : Arts & sciences humaines > Multidisciplinaire, généralités & autres
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en langue et culture
Faculté : Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres

Résumé

[en] In 2008 the United States marked its history with the election of Barack Obama, the first African American to be elected as President of the United States. An election that changed US’s socio-economic background but also presidential elections on the whole. With regard to new media’s powerful presence in his presidential campaign, Barack Obama’s 2008 internet and social media campaign, introduced a new style of political communication engaging voters and candidates on a higher level.
In 2016, Donald J. Trump, US’s most well-known real estate mogul, manages with his far-right political stance to win the 2016 presidential election, changing once again US’s socio-economic plan and future while stepping on Barack Obama’s “recipe” in using social media platforms. In particular, Twitter, becomes Donald Trump’s tool to his election while he is the direct communicator with the American citizens. The purpose of this study is to analyze how Donald Trump’s Twitter campaign and socio-economic plan managed to win the 2016 election despite mass media’s massive propaganda against his profile.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access MA Thesis_Social Media and American Presidential Elections_Anna Tziagkidi 2019.pdf
Description:
Taille: 2.6 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access MA Thesis_Social Media and American Presidential Elections_Analysis of percentages_Anna Tziagkidi 2019.xlsx
Description:
Taille: 213.29 kB
Format: Microsoft Excel XML

Auteur

  • Tziagkidi, Anna ULiège Université de Liège > Master commu. multi., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Gyory, Michel ULiège Université de Liège - ULiège > Département médias, culture et communication > Département médias, culture et communication
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Bada, Valérie ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Traduction de l'anglais vers le français
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 53
  • Nombre total de téléchargements 26










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.