Feedback

Faculté des Sciences Sociales
Faculté des Sciences Sociales
MASTER THESIS
VIEW 164 | DOWNLOAD 51

Comment se construit l'identité professionnelle du gestionnaire en ressources humaines au sein du Service public de Wallonie ?

Download
Piret, Chloé ULiège
Promotor(s) : Orianne, Jean-François ULiège
Date of defense : 5-Sep-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/7779
Details
Title : Comment se construit l'identité professionnelle du gestionnaire en ressources humaines au sein du Service public de Wallonie ?
Author : Piret, Chloé ULiège
Date of defense  : 5-Sep-2019
Advisor(s) : Orianne, Jean-François ULiège
Committee's member(s) : Joiris, Jessica ULiège
Language : French
Number of pages : 54
Keywords : [fr] identité professionnelle
[fr] gestionnaire en ressources humaines
[fr] service public
Discipline(s) : Social & behavioral sciences, psychology > Sociology & social sciences
Target public : Student
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences du travail
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales

Abstract

[fr] Comment se construit l'identité professionnelle du gestionnaire en ressources humaines au sein du Service public de Wallonie ? Comment ce fonctionnaire wallon se définit-il par rapport à son travail ? Quelle influence à le new public management sur son quotidien ? Quelle est son identité visée ?


File(s)

Document(s)

File
Access 190816 - PIRET Chloé S20000165 - TFE.pdf
Description:
Size: 1.67 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Piret, Chloé ULiège Université de Liège > Master sc. trav.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Joiris, Jessica ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales > Département des sciences sociales
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 164
  • Total number of downloads 51










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.