Du Poids du temps au Pèse-temps Évaluation de la qualité de la traduction par Uta Müller et Denis Denjean d'un recueil de nouvelles de Lutz Seiler
Lecaillie, Mathilde
Promotor(s) : Letawe, Céline
Date of defense : 28-Aug-2019/6-Sep-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8278
Details
Title : | Du Poids du temps au Pèse-temps Évaluation de la qualité de la traduction par Uta Müller et Denis Denjean d'un recueil de nouvelles de Lutz Seiler |
Author : | Lecaillie, Mathilde |
Date of defense : | 28-Aug-2019/6-Sep-2019 |
Advisor(s) : | Letawe, Céline |
Committee's member(s) : | Hamels, Laurence
Jérôme, Françoise |
Language : | French |
Number of pages : | 105 |
Keywords : | [en] TQA [en] Translation Quality Assessment [en] translation [en] Juliane House |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Languages & linguistics |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en traduction, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Le présent TFE a pour objet l'évaluation de la traduction par Uta Müller et Denis Denjean d'un recueil du célèbre auteur allemand Lutz Seiler. Le modèle de TQA élaboré par Juliane House sert de base à cette évaluation. Une révision d'un des récits du recueil est également jointe à ce travail.
File(s)
Document(s)
Du Poids du temps Au Pèse-temps FINAL.pdf
Description:
Size: 1.29 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 1.29 MB
Format: Adobe PDF
Erratum_Du Poids du temps Au Pèse-temps FINAL.pdf
Description: -
Size: 317.68 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 317.68 kB
Format: Adobe PDF
Annexe(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.