Feedback

Faculté des Sciences appliquées
Faculté des Sciences appliquées
Mémoire
VIEW 58 | DOWNLOAD 0

Master's Thesis : Action Spotting for Sport Video

Télécharger
Rousseau, Antoine ULiège
Promoteur(s) : Van Droogenbroeck, Marc ULiège
Date de soutenance : 25-jui-2020/26-jui-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/9031
Détails
Titre : Master's Thesis : Action Spotting for Sport Video
Auteur : Rousseau, Antoine ULiège
Date de soutenance  : 25-jui-2020/26-jui-2020
Promoteur(s) : Van Droogenbroeck, Marc ULiège
Membre(s) du jury : Deliège, Adrien ULiège
Barnich, Olivier 
Langue : Anglais
Nombre de pages : 115
Mots-clés : [en] action spotting
[en] action localization
[en] computer vision
[en] deep learning
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Sciences informatiques
Organisme(s) subsidiant(s) : EVS Broadcast Equipment
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master : ingénieur civil électricien, à finalité spécialisée en "electronic systems and devices"
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] Action spotting is the challenging and promising task of locating temporal positions of specific action within untrimmed videos. Soccer is one of the most valuable application in Computer Vision and technological improvements are constantly encouraged. Current works do not tackle the question of detection methods practicality for real application in broadcast company. To bridge this information gap, one compares two state-of-the-art methods for action spotting : Context-Aware Loss Function Network (CALFNet) and Boundary-Matching Network (BMN). While CALFNet is designed for single frame spotting, BMN addresses the temporal proposal generation task. By developping and annotating a new kind of soccer dataset called LIVEX specially for this work, one studies, compares and conducts experiments on both methods and discuss them in terms of quantitative metrics and qualitative results, as video clips analysis. It is shown that CALFNet can be efficiently extended to larger number of actions and soccer videos for game understanding, while BMN achieves good qualitative performance on soccer dataset for practical application.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access TFE_ROUSSEAU_Antoine.pdf
Description:
Taille: 26.3 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access figures.zip
Description: Figures principales du travail
Taille: 1.47 MB
Format: Unknown
File
Access card.mp4
Description: Clip vidéo illustrant les résultats du travail (dans le cas d'une carte jaune)
Taille: 66.47 MB
Format: Unknown
File
Access corner.mp4
Description: Clip vidéo illustrant les résultats du travail (dans le cas d'un corner)
Taille: 70.99 MB
Format: Unknown
File
Access ABSTRACT_ROUSSEAU_Antoine.pdf
Description: Résumé d'une page demandé par la faculté
Taille: 68.54 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Rousseau, Antoine ULiège Université de Liège > Master ingé. civ. électr., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Deliège, Adrien ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Télécommunications
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Barnich, Olivier EVS, rue Bois Saint Jean 13, 4102 SERAING
  • Nombre total de vues 58
  • Nombre total de téléchargements 0










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.